wtorek, 27 grudnia 2022

Daj szansę szczęściu :)

Podobno prawdopodobieństwo trafienia szóstki w Lotto wynosi 1 do 14 milionów. Mimo to, wielu wciąż próbuje, bezpowrotnie tracąc pieniądze wydane na kolejne zakłady 😂. Są i tacy, którym szczęście sprzyja. Sprawdź, czy Tobie się uda - tym razem zupełnie za darmo 😏

Szczegóły projektu możesz przeanalizować tutaj: https://scratch.mit.edu/projects/339722102

piątek, 16 grudnia 2022

ALGORYTM EUKLIDESA

Dziś jedno z najpopularniejszych ćwiczeń programistycznych: algorytm Euklidesa. Ten program znajduje największy wspólny dzielnik dwóch liczb zaproponowanych przez gracza.

Oto wersja z odejmowaniem:

Algorytm możesz zobaczyć tu: https://scratch.mit.edu/projects/331734068

A to wersja z dzieleniem:
Szczegóły programu znajdziesz tu: https://scratch.mit.edu/projects/335321520

środa, 14 grudnia 2022

ZAMIANA LICZB BINARNYCH NA POSTAĆ DZIESIĘTNĄ

Ten projekt powstał w czasie warsztatu "Czy Scratch lubi matematykę?". Stworzyliśmy algorytm, który pozwala w prosty sposób "zamienić" liczbę binarną na jej dziesiętny odpowiednik. Dobrej zabawy 😄
Zapraszam do przeanalizowania algorytmu: https://scratch.mit.edu/projects/167419784

ZAMIANA LICZB DZIESIĘTNYCH NA POSTAĆ BINARNĄ

Ten projekt realizowałam z uczniami starszych klas w szkole podstawowej. Udało nam się stworzyć algorytm, który "zamienia" liczby dziesiętne na postać binarną.

Szczegóły projektu możecie prześledzić tu: https://scratch.mit.edu/projects/167414646

wtorek, 16 kwietnia 2019

Photony na start :)

Zapachniało wiosną i Photony zbudziły się z zimowego snu :) Nauka programowania z robotem jest super, a wszyscy, którzy zaprzyjażnili się już ze Scratchem, dogadają się z Photonem bez trudu :)


       

wtorek, 12 lutego 2019

Kompas matematyczny - ZEGAR

Oto najprawdziwszy w świecie zegar. Niestety, czasami trochę się spieszy. Może ktoś ma pomysł, jak go naprawić?
Szczegóły projektu: https://scratch.mit.edu/projects/246933556/

Kompas matematyczny - kolejna odsłona

Kolejna edycja zajęć współfinansowanych przez Fundację MBanku już za nami. W tym roku powstało kilka projektów, których tworzenie wymagało zrozumienia i zastosowałania różnych zagadnień matematycznych. Gotowe aplikacje można wykorzystywać do nauki matematyki w szkole i w domu.
Szczegóły projektu na stronie: https://scratch.mit.edu/projects/263521237/